TS: Stretnutie hotelierov výnimočné témou konferencie i voľbou prezidenta ZHR SR

\| Vytlačiť \|

(18.05.2017) Jarné stretnutie hotelierov a HORECA konferencia 2017 sa konalo 16. - 17. mája 2017 v hoteli Holiday Inn Žilina ****. Jeho súčasťou bola odborná HORECA konferencia na tému: Digitálna revolúcia v hoteloch a reštauráciách – Hotelierstvo 4.0. Partnerom konferencie bolo Vydavateľstvo MAFRA Slovakia.

Záštitu nad odbornou udalosťou prijal podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini. Priamo v Žiline začala HORECA konferencia jeho video príhovorom z hotela v Taline, keď z pracovnej cesty v pobaltských krajinách, pozdravil účastníkov podujatia. „Chcel by som veľmi oceniť, že ste si vybrali tému moderných technológií“, uviedol P. Pellegrini. K účastníkom konferencie sa v úvode prihovoril štátny tajomník ministerstva dopravy a výstavby SR Peter Ďurček, ktorý informoval o aktivitách ministerstva a sekcie cestovného ruchu v oblasti. Účastníci konferencie vyjadrili želanie, aby sa účasť štátneho tajomníka na konferenciách organizovaných zväzom stála pravidelnou.

Konferencie sa zúčastnilo: 304 osôb, z toho bolo účastníkov a pozvaných hostí: 202,  vystavovateľov: 102 zo 40 firiem. Väčšina z nich boli členovia ZHR SR.

Počas Jarného stretnutia hotelierov a HORECA konferencie 2017 sa v utorok predpoludním zišlo Valné zhromaždenie Zväzu hotelov a reštaurácií SR, na ktorom si po skončení volebného obdobia troch rokov volili členovia zväzu nové predstavenstvo zväzu a prezidenta ZHR SR. Noví i staronoví členovia prezídia si na svojom prvom rokovaní zvolili nového prezidenta, ktorým sa stal Tomáš Ondrčka.

Konferencia bola rozdelená do troch hlavných blokov, v ktorých vystúpili odborníci i manažéri z branže:

Hotelierstvo ako inteligentný priemysel

Od vyhľadávania po recenzie

Smart riešenia z praxe

Hlavnými rečníkmi konferencie boli:

Martin Mravec - poradca GR v spoločnosti TREXIMA

Lucie Dítětová - manažérka úseku trhu práce a ľudských zdrojov TREXIMA
Miroslav Knižka - riaditeľ hotela Crocus
Jarka Alenová - Hotel Revenue & Reputation Expert firmy Pomáhame Hoteliérům
Rastislav Brenčič - CEO a zakladateľ 26HOUSE.

Od pondelka vystavovali najmä garantovaní dodávatelia ZHR SR vo vedľajšej sále konferencie, pričom pondelkový Get together večer bol určený práve na neformálne rokovania. Prezentácie na tému digitalizácie, z ktorých viaceré boli návodom na zlepšenie práce pri objednávaní hostí, recenziách, príprave webu, či využití sociálnych sietí, začali v utorok. Po prezentáciách čakal účastníkov konferencie spoločenský „energetický“ večer. Hudobným hosťom boli muzikanti Rusín Čendéš Orchestra a moderátorom Štefan Skrúcaný. V stredu prezentácie pokračovali, rovnako aj paralelná výstava noviniek dodávateľov. Podujatie skončilo tradične tombolou.

Z výstupov na konferencii...

Štvrtá priemyselná revolúcia, ktorá práve prebieha, sa netýka sa iba priemyslu. Tak ako internet priniesol množstvo príležitosti pre hotely a gastronómiu, jeho rozvoj a všeobecné využívanie úplne zmenilo správanie hostí a podmienky na trhu. A to sú dôvody, pre ktoré musí každý, kto prevádzkuje hotel, penzión či reštauráciu, veľmi pozorne vnímať všetky procesy, prispôsobovať prezentáciu svojich produktov a služieb aktuálnym potrebám a trendom.

Prostredie, v ktorom hotely a reštaurácie ponúkajú svoje služby sa vďaka digitalizácií a internetu drasticky mení. Počet rezervácií prostredníctvom online platforiem neustále rastie, tieto portály diktujú hotelierom podmienky a poplatky. Hostia majú neustále nové a konkrétne požiadavky, ktoré chcú naplniť. Skôr, než sa rozhodnú, vyhľadávajú informácie na internete a cez sociálne médiá. Tempo inovácií v online prostredí je enormné. Kto sa neprispôsobí a nezachytí ho, bude von z hry.

Budúci hostia trávia už dnes 18 hodín čerpaním informácií z médií. Priemerný človek si denne 43- krát skontroluje správy na svojom smartfóne, generácia tzv. millenials trávi minimálne 5 hodín denne na sociálnych sieťach a 80 % z nich spí so svojim smartfónom pri posteli. To všetko vplýva aj na nákupne správanie terajších, ale predovšetkým budúcich hostí.

Webová stránka je - podľa viacerých odborníkov na túto tému - najlepším zamestnancom- predajcom v hoteli. Presne 52 % zákazníkov si pred samotným rozhodnutím a výbere hotela na online platformách pozrie aj jeho vlastnú webovú stránku. Ale až polovica  z nich sa vráti na online portál a dokončí rezerváciu tam. Najčastejšími dôvodmi, prečo tak spravia, sú zmätočné informácie na webe či komplikovaný systém rezervácie. Sila hotelierstva spočíva v schopnosti vytvárať silné emocionálne väzby s hosťami a ich zdieľaní prostredníctvom internetu a sociálnych médií. Hotel či reštaurácia by dnes a zajtra mali osloviť svojho zákazníka obsahom, ktorý vyvoláva emócie a chuť toto zariadenie navštíviť.

Čo je ZHR SR?

Zväz hotelov a reštaurácií SR je dobrovoľnou, nepolitickou, záujmovou a odbornou organizáciou, ktorej cieľom je obhajovať spoločné záujmy členských subjektov voči orgánom štátnej správy a iným organizáciám, zvyšovať ich profesionálnu prestíž, ovplyvňovať verejnú mienku a názory riadiacich orgánov cestovného ruchu v štátnej správe a samospráve na slovenské hotelierstvo, gastronómiu a cestovný ruch.

Tlačová správa na stiahnutie (.pdf)

Kontakt pre médiá:   

logo

Mgr. Marek Harbuľák,

generálny manažér

Mobil: 0911 262 177

Tel./fax: 02 58 233 386

Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript., www.zhrsr.sk

\| Vytlačiť \|