Zväz hotelov a reštaurácií Slovenskej republiky

Štatút súťaže Hotelier roka

Štatút súťaže Hotelier roka

Nový štatút súťaže nadväzuje na tradície súťaže Hotel a Reštaurácia roka, ktorú založil ZHR SR v roku 1997. Súťaž sa stáva dostupnejšou pre tých, ktorí sa chcú zapojiť, transparentnejšou zapojením členov, ale aj širšej verejnosti do hlasovania. Oboznámte sa s novým štatútom súťaže.

CIELE SÚŤAŽE:

  • Ocenenie hotelierov, ktorí dosahujú vo svojej práci vynikajúce výsledky.
  • Formovanie osobností v HORECA segmente so širším spoločenským záberom.
  • Podpora cestovného ruchu na Slovensku prostredníctvom výnimočnej práci hotelových manažérov.
  • Zlepšovanie kvality a úrovne poskytovaných služieb.
  • Motivácia pre mladých ľudí v HORECA segmente.
  • Prezentácia osobností ako profesijných vzorov.
  • Posilňovanie významu hotelierstva na verejnosti.
  • Prezentácia profesijnej organizácie Zväzu hotelov a reštaurácií SR.

Štatút rámcovo upravuje súťaž Hotelier roka pre viac kalendárnych rokov. Vyhlasovateľom súťaže je ZHR SR.

  • Súťaž sa koná každý kalendárny rok, termín vyhlásenia súťaže určuje vyhlasovateľ každý kalendárny rok samostatne.
  • Súťaž začína samotným vyhlásením súťaže.
  • Nominovanými účastníkmi súťaže môžu byť hotelieri, ktorí manažujú hotel v Slovenskej republike a spĺňajú kritériá súťaže.
  • Termín ukončenia zberu nominácií je 28.2.príslušného kalendárneho roka.
  • Do súťaže o titul Hotelier roka postúpi každý nominovaný účastník, ktorý do 31.3. vyplní a predloží informácie a dokumenty uvedené v časti kritériá súťaže - vyhodnotenie dosiahnutých ekonomických ukazovateľov, profesijný životopis (v požadovanom formáte) a motivačný list.
  • Hodnotiacu komisiu menuje prezident zväzu.
  • Účastníci súťaže nesmú byť členmi hodnotiacej komisie.
  • Hodnotiaca komisia na základe kritérií z predložených dokumentov: dosiahnuté ekonomické výsledky, recenzie prevádzky, za ktorý sa uvádzajú výsledky, profesijný životopis manažéra, motivačný list pridelením bodov zostaví poradie účastníkov.
  • Prvý traja účastníci postupujú podľa najvyššieho počtu bodov do finále súťaže.
  • Víťaza súťaže určí verejné hlasovanie z troch finalistov, ktoré potrvá do konca septembra príslušného roka, najneskôr však do 14 dní pred konaním Jesenného stretnutia hotelierov.
  • Výherca verejného hlasovania získava titul Hotelier roka.
  • Vyhlásenie Hoteliera roka sa koná na Jesennom stretnutí hotelierov.

HODNOTIACA KOMISIA POZOSTÁVA:

  • z predstavenstva ZHR SR,
  • z mediálnych partnerov ZHR SR,
  • zástupcu Garantovaných dodávateľov ZHR SR,
  • zástupcu členských škôl ZHR SR,
  • zástupcu čestných členov ZHR SR,
  • zástupcu rezortného ministerstva,
  • víťaza minuloročnej súťaže
  • vybraných odborníkov z branže.

KRITÉRIÁ SÚŤAŽE HOTELIER ROKA

Nominovaný účastník predloží:

Hotelier roka pohar cropped

  1. Vybrané ekonomické ukazovatele za uplynulý kalendárny rok za zariadenie, v ktorom pôsobí.
  2. Vyplnený profesijný životopis v požadovanom formáte.
  3. Motivačný list.
  4. Čestné prehlásenie o plnení si záväzkov voči zamestnancom, dodávateľom, štátu, štátnym organizáciám, zdravotnými poisťovniam a sociálnej poisťovni a o úplnosti a správnosti údajov.

Účastník súťaže musí v profesijnom životopise a motivačnom liste preukázať:

  1. Pôsobenie v zariadení,  za ktoré sa uvádzajú ekonomické výsledky, po dobu min. 2 rokov.
  2. Dlhodobejšie manažérske skúsenosti v oblasti hotelierstva, min. 5 rokov v riadení hotela.
  3. Dosahovanie dlhodobých výborných výsledkov v riadení hotelov.
  4. Etické a morálne zásady.
  5. Podporu ekologického manažérskeho prístupu.
  6. Plnenie si záväzkov voči štátu, zamestnancom, dodávateľom.
  7. Členstvo a aktívne pôsobenie v profesijnej organizácií, oblastnej organizácií, alebo inej organizácií so zameraním alebo podporou služieb cestovného ruchu a profesie.
  8. Zapájanie sa do činnosti na podporu hotelierstva. 
  9. Preukázanie profesijného ocenenia za výsledky svojej práce. 
  10. Prezentovanie publikačnej, či lektorskej činnosti.
  11. Aktívne zapájanie sa do prezentácie branže v médiách.

 

KRITÉRIA PRE VYHODNOTENIE SÚŤAŽE HOTELIER ROKA HODNOTIACOU KOMISIOU:

  1. Ekonomické údaje tvoria 20% z celkového hodnotenia. Hodnotenými údajmi sú:
    • Percentuálna vyťaženosť izbovej kapacity
    • Priemerná cena za izbu ARR
    • RevPAR
    • SpendPAR
  2. Hodnotenie recenzií prevádzky tvoria 40% z celkového hodnotenia. Hodnotenie je zabezpečené prostredníctvom systému Trust you.
  3. Profesijný životopis a motivačný list tvoria 40% z celkového hodnotenia.

Hodnotia sa tieto údaje:

    • Úplnosť údajov
    • Výnimočné výsledky za 2 roky
    • Dlhodobé výsledky
    • Podpora ekologického manažérskeho prístupu
    • Člen oblastnej organizácie, inej profesijnej alebo záujmovej organizácie
    • Podpora aktivít CR v regióne
    • Komunikácia v médiách
    • Zapájanie sa a podpora v oblasti odborného vzdelávania, lektorská činnosť
    • Odborná publikačná činnosť 

 

 

 

 

waiter-1497281

 

 

Aké výhody prináša duálne vzdelávanie a o čo vlastne ide? 

  

Prečítajte si viac. 

 

Radi Vám poradíme osobne.