Zväz hotelov a reštaurácií Slovenskej republiky

Dodávateľ - Julius Meinl Coffee Intl., a. s.

História spoločnosti Julius Meinl

Odvtedy, čo Európa objavila chuť kávy, veľmi dlho platilo, že ak ste si ju chceli dopriať doma, museli ste si v obchode kúpiť surové zrná a spoľahnúť sa na vlastnú zručnosť pri ich, nie práve jednoduchom, pražení. Boli to časy, keď každá šálka kávy chutila inak.

O veľký zlom v príprave tohto osviežujúceho a aromatického nápoja sa zaslúžil Julius Meinl.

Praženie kávy

Narodil sa 10. apríla 1824 v obci Kraslice v severných Čechách. Jeho otec bol pekárom, no on sa stal obchodníkom s kávou a ďalšími delikatesami. Avšak skôr ako rozbehol svoje podnikanie vo veľkom, zasvätil niekoľko rokov života bádaniu nad tým, ako oslobodiť svojich zákazníkov od neistého domáckeho procesu praženia zelenej kávy. Praženie na malej kuchynskej peci nebolo ľahké a zrnká sa často spálili. Julius Meinl preto začal proces inovácie umožňujúci predaj čerstvo upraženej a vysokokvalitnej kávy v jeho malom obchode. Dal zostrojiť dômyselný zariadenie kyslýkom ochladzujúce kávu počas procesu praženia. Podarilo sa mu tým zachovať špecifickú arómu a definitívne zmeniť svet milovníkov kávy. Technológia priemyselného praženia kávy bola na svete.

Vznik a vývoj spoločnosti

V roku 1862 udelil viedenský magistrát živnosť Juliusovi Meinlovi, neznámemu začínajúcemu obchodníkovi. Ten v roku 1891 postavil pražiareň na mieste, kde v roku 1683 ustupujúca armáda pašu Kara Mustafu nechala veľké množstvo vriec s kávou. V roku 1900 Julius Meinl už prevádzkoval najväčšiu pražiareň kávy v Rakúsko-uhorskej monarchii, 11 obchodov vo Viedni a 40 ďalších zastupiteľstiev svojej firmy. Čerstvo upražená káva sa stala vo Viedni veľmi populárna a žiadaná. Nebola to však len technológia, ktorou sa značka Julius Meinl odlíšila od svojej konkurencie a stala sa mimoriadne obľúbenou. Rovnako dôležitá bola aj jedinečná úroveň starostlivosti o zákazníka postavená na disciplíne, takte a zdvorilosti predavačov vyučených v špeciálnej škole.

Počas I. svetovej vojny sa jeho syn Julius Meinl II. stal poradcom ministerstva vojny v otázkach výživy a svojimi produktami zásoboval nielen vojakov, ale aj civilné obyvateľstvo. Po I. svetovej vojne spoločnosť Julius Meinl expandovala do novovzniknutých štátov. V roku 1924 sa logom spoločnosti stal malý murín alebo kávový chlapček, ktorého navrhol mladý viedenský umelec Joseph Binder.

Pred vypuknutím II. svetovej vojny Julius Meinl prevádzkoval vyše 1000 obchodov. Počas nej však prišiel o väčšinu svojich majetkov. Po skončení vojny ostalo Rakúsko mimo sféry vplyvu komunistického Ruska, čo po páde železnej opony a konci studenej vojny rozprúdilo cestovný i obchodný ruch medzi Rakúskom a ostatnými krajinami.

V roku 1996 sa Rakúsko stalo členom Európskej únie a otvoril sa mu obrovský trh. Spoločnosť Julius Meinl stála pred novými výzvami, možnosťami, ale aj rizikami, a preto sa spoločnosť upriamila na aktivity, ktoré boli koreňmi jej vzniku - na predaj kávy, čajov, džemov a iných prémiových produktov.

Mimo Rakúska je Meinl v deviatich krajinách zastúpený dcérskymi spoločnosťami a je prítomný vo vyše 70 krajinách na celom svete. Vo väčšine regiónov sa Julius Meinl zaraďuje k špičke, ako napr. v Nemecku a Taliansku. Úspešne sa Julius Meinl Kaffee etabloval aj v strednej a východnej Európe, napr. v Rusku. V roku 2002 Julius Meinl otvoril v Chicagu kaviareň "Julius Meinl Kafeehaus", ktorá sa vo veľmi krátkej dobe stala najobľúbenejším stretávacím bodom v Chicagu..

Aroma fez 3kg 200widthEspresso Image 03 200width

Julius Meinl Coffee Intl., a. s.

Lednicky Vaclav 168width

Václav Lednický

Tel.:
+421 2 5828 0807

Fax.:
+421 2 5828 0846

www.meinl.sk

Julius Meinl Coffee Intl., a. s.
Pribinova 25
810 11  Bratislava