Jesenné stretnutie 2016 a HORECA konferencia v Tatrách

\| Vytlačiť \|

Profesionál v hotelierstve a gastronómii je témou stretnutia a konferencie vo Vysokých Tatrách. Dnešné predpoludnie bolo venované predovšetkým členom Zväzu hotelov a reštaurácií  SR. Podujatie v priestoroch Grand Hotela Bellevue otvoril prezident ZHR SR  Patrik Bočkay. Prejavom generálnej riaditeľky sekcie cestovného ruchu na Ministerstve dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR  Ivany Magátovej pokračoval  úvod konferencie.  Okrem iného uviedla fakty o aktuálne najväčšom probléme segmentu HoReCa, ktorým je nedostatok kvalifikovaných zamestnancov i zamestnancov vôbec. Pritom počet absolventov z odborných škôl pre hotely a reštaurácie je dostatočný, keď ročne vychádza zo škôl  6-6,5 tisíc absolventov, ale len veľmi málo z nich začne pracovať v oblasti cestovného ruchu.

 

Magátová

Na začiatok zväzového fóra prezident zväzu Patrik Bočkay komplexne zhodnotil prácu predstavenstva i sekretariátu zväzu pri pripomienkovaní legislatívy, rokovania o daňovom zaťažení, či konkrétne zmeny predpisov, ako je tomu v prípade tzv. alergénov. Osobitnú pozornosť venoval téme organizácií kolektívnej správy, najmä problémom v súvislosti s LITA. K tomu vystúpil aj JUDr. Ivan Petkov,  jeho advokátska kancelária rieši spory členov ZHR SR s LITA. Predtým vystúpila členka predstavenstva Katarína Malová k novému štatútu súťaže Hotelier roka. Súťaž by sa mohla v budúcnosti stať  pozitívnou prezentáciou zväzu a posilniť jej prestíž. Základné informácie o blížiacich sa voľbách predstavenstva ZHR SR, ktoré budú v máji 2017, uviedol prezident Patrik Bočkay. Viacerí účastníci využili možnosť opýtať sa na niektoré témy prostredníctvom aplikácie sli.do, nielen osobne.

Bočkay 1

Prvý popoludňajší blok prezentácií bol venovaný horúcej téme konferencie, ktorou je nedostatok pracovných síl. Záujem o informácie bol mimoriadny, doslova nestačila kapacita v kongresovej sále. Viacerí páni gentlemansky počas prednášok stáli. Ku každej z jednotlivých tém sa diskutovalo, pretože tento problém trápi takmer každého, kto v ubytovacích a stravovacích zariadeniach v súčasnosti podniká. Viacerí účastníci využili možnosť opýtať sa na niektoré témy prostredníctvom aplikácie sli.do, nielen osobne.

Ďalšia časť prezentácií rozoberala úlohu manažéra, ktorý sa stáva zrkadlom hotela. Ale diskutovalo sa aj o podnikovej kultúre, ktorú na konkrétnom prieskume prezentovala renomovaná odborníčka  Jana Kučerová z UMB v Banskej Bystrici. Hovorilo sa o motivácii manažéra a jeho podnikaní. A to najmä v diskusnom paneli s rovnakým názvom ako samotná konferencia:  Profesionál v hotelierstve a gastronómii.

účastníci1

\| Vytlačiť \|